تا کارمندان هم بتواند به او اعتماد کنند. صندلی منشی باید کوچک و جمع و جور باشد تا جلو دست و پای او را نگیرد و بتواند به سرعت کارها را هندل کند. هرشخصی با توجه به نوع وظیفه و زمان کاری خود، نیازمند فضایی خصوصی یا نیمه خصوصی است تا در آن مکان بتواند وظایف خود را انجام دهد. صندلی ریاست باید ابهت و درجه کاری او را یادآوری کند. تا حس اعتماد و ابهت در آن صحنه تداعی شود. استفاده از رنگ سبز در فضای اتاق کار موجب افزایش انرژی و تمرکز در کارکنان شده و استرس را نیز تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد. همچنین معمولا از پنلهای بلند برای کاهش سر و صدای اضافی استفاده میشود.
تقسیم بندی محیط اداری بر اساس تعداد واحدهای فعال و غیر فعال صورت می گیرد . همچنین عایق گرمایشی نیز باید برای جلوگیری از هدر رفت انرژی در ساختمانهای اداری مورد توجه قرار گیرد. گاهی اوقات پیش می آید که شخص دیگری هم باید در اتاق و در فضا حضور داشته باشد. دکوراسیون اتاق کنفرانس باید طوری باشد که گنجایش کافی برای تعداد افراد احتمالی که قرار است در آن اتاق حضور داشته باشند فراهم کند. تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم طراحی دکوراسیون اداری مدرن را بررسی میکنیم. نحوه نورپردازی و محل قرارگیری عناصری که در تولید نور تاثیر دارند، می تواند روی زیباتر شدن فضای اداری تاثیرات بسزایی داشته باشد. شاید در نگاه اول میزهای خصوصی به نظر تمیزتر بیاینداما نکته مهم در مورد میزهای عمومی این است که آنها به صورت روزانه تمیز می شوند در حالی که میزهای خصوصی تربه دلیل امکان گم شدن وسایل معمولا مرتب نمی شوند. فضایی که در نظر میگیرید نباید کوچک باشد. ایجاد فضای باز در طراحی دکوراسیون داخلی منزل توسط شما دلنوازی و زیبایی بیشتری به طراحی داخلی خانه شما میدهد. در طراحی داخلی اداری مدرن از مبلمان راحت و بزرگ برای میزبانی در قرارهای کاری استفاده میشود.
مبلمان چیدمان لاکچری هم از نظر نوع و جنس از پارچه یا چرم تهیه می شوند. کار شرکت مورد نظر را به نمایش می گذارد. به طور معمول مبلمان چرم در این نوع طراحی به کار میرود. در طراحی داخلی اداری می توان از چندین نوع سبک برای ایجاد محیطی زیبا کاربردی استفاده نمود. برای طراحی دکوراسیون داخلی فضای اداری مدرن، دیوار ها را جدی بگیرید. یک طراحی دکوراسیون اداری لاکچری و مدرن باید با متریال های جدید و ایده های خلاقانه ای انجام شود. در اتاق ریاست هر کدام از اجزا و وسایل باید نشاندهنده قدرت و تسلط رئیس در آن اداره باشد. کارمند یا رئیسی که در محیط کار و اداره دچار تشویش شود به خوبی نخواهد توانست کار را پیش ببرد. توجه داشته باشید که اگر دفترکار و اداره ی شما دارای رفت و آمد زیادی است و همچنین ارباب رجوع زیادی دارید، از تعداد مبلمان کافی و مناسب با سن ارباب رجوع طراحی داخلی ساختمان اداری مدرن ها استفاده کنید. در این نوع چیدمان پارتیشنبندی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.
همانطور که در ابتدای صحبت ها نیز اشاره کردیم طراحی آپارتمان یکی از پیچیده ترین پروژه های معماری است. چون همانطور که در مقالات قبل گفته شد تامین نور طبیعی برای کارمندان از نکات خیلی مهمی هست که راندمان کاری اونها رو بالا می بره. دکوراسیون محیط کاری و تناسب آن با سایر اجزا ساختمان نیز نکته مهم دیگر است. ساختمانهای اداری بایستی دارای انعطافپذیری، راحتی نگهداری، دسترسی مناسب و یک موقعیت اکولوژیکی (اقلیمی) مناسب باشند و از طرف دیگر یک محیط آرام، لذتبخش و مفید را برای استفاده کنندگان فراهم سازند. در واقع استفاده صحیح و بجا از مبلمان و اکسسوریهای متناسب با فضای کاربری است که جلوهی خاصی به محیط کار شما میبخشد. با بازسازی شما می توانید تغییرات دلخواهتان را در ساختمان لحاظ کنید و بدون اینکه نیاز به صرف هزینههای گزاف ساخت و ساز باشید و یا نقل مکان کنید، محل کارتان را به یک مکان بهتر و مدرنتر تبدیل کنید. این زمان که صرف تخریب و ساخت میشود، عملا باعث بیکاری و به تاخیر افتادن کار و فعالیت کارمندان میشود. ایجاد مجموعه هایی اداری با نادیده گرفتن مسائل زیست محیطی و شرایط اقلیمی منطقه، باعث خلق آثاری شده که بصورت توده های مجزا از محیط و حتی آسیب رسان به آن شده است.
از فضاهای کاری تعاملی این شرکت میتوان به باجه های تلفن، میزهای کار مخصوص، اتاقک های مکعبی، نقاط همکاری سرپایی، سالن های استراحت، نیمکت عمومی و اتاق های جلسه سنتی اشاره کرد که همگی با هدف تامین تنوع محیطی لازم برای کارهای گوناگون این طراحی دکوراسیون داخلی اداری هستند. در بازسازی واحد اداری، نورپردازی جزو نکات بسیار مهم به شمار میرود؛ زیرا گذراندن مدت زمان طولانی در محیط کاری که نور مناسبی ندارد میتواند آزاردهنده باشد. همچنین باعث میشود که یکنواختی و روزمرگی در فضا از بین برود و یک محیط تازه و پویا برای کار بهتر کارمندان ایجاد شود. این کار حتی برای بزرگتر نشان دادن محیط کاری مناسب است که باعث جذاب تر و بازتر دیده شدن آن محیط می شود. ملبان که در اتاق یا محیط ادارات کوچک در نظر گرفت می شود نباید بزرگ باشد بهتر است طوری چیدمان شود تا کارمندان به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در این متن در مورد سبک شناسی در طراحی فضای داخلی ادارات صحبت شده است. اﺳﺘﻔﺎده از ﺗﻨﻮع ﻓﻀﺎﯾﯽ در دﻓﺎﺗﺮ ﮐﻮﭼﮏ ﺷﺎﯾﺪ ﺳﺒﺐ آﺷﻔﺘﮕﯽ ﻓﻀﺎﯾﯽ ﺷﻮد اﻣﺎ در ادارات ﺑﺰرگ ﻋﺎﻣﻠﯽ ﻣﻄﻠﻮب ﺑﻪ ﺷﻤﺎر ﻣﯽآﯾﺪ ﮐﻪ ﺳﺒﺐ ﺗﻔﮑﯿﮏ ﻓﻀﺎﯾﯽ و ﮐﺎﻫﺶ اﺣﺴﺎس ﯾﮑﻨﻮاﺧﺘﯽﻓﻀﺎ ﻣﯽ ﺷﻮد.
رنگ طبیعی چوب درختان بامبو و بلوط تعدادی خطوط در حال حرکت را تشکیل میدهند که تاثیر محو کننده دارند و از درهای جانبی به سمت ورودی اصلی و مرکز فضا ادامه دارند. زمانی که صحبت از طراحی واحد اداری میشود، یعنی برای هر کارمند یا کارشناس یا مدیر و کلا برای هر کدام از پرسنل با هر سمت و وظیفه ای می توان طراحی مشخص و منحصر به فردی داشت. و زمانی که لازم نیست، کارمندان و پرسنل متوجه غیبت او نشوند. میز مدیران باید جلوه متفاوتی از کارمندان داشته باشد و مدل آن به نوعی متفاوت باشد. فضاها و ساختمان اداری با عملکردهای کاملاً متفاوت و حتی متناقض؛ از آزمایشگاه، دفتر اداری کارخانجات و فضاهای صنعتی تا آموزشی همگی صورت یکسان و مشابهی طراحی و اجرا می شوند.
بهتر است میز مدیریتی پشت به نور باشد و اولین چیزی که پشت سر مدیر به چشم مراجع می خورد، نور باشد. 7- استفاده از تجهیزات آکوستیک: به کار بردن تجهیزات آکوستیک برای کمتر شدن سر و صدا در دفتر کار بسیار حائز اهمیت میباشد. چرا که کثیف شدن اسباب و وسایل تنها محیط را زشت و تیم شما را نامرتب جلوه میدهد. تمام آنچه در محیط کار وجود دارد، اعم از رنگ ها، نور، مبلمان و المان ها، بصورت مستقیم و غیر مستقیم بر انرژی و روحیات کارکنان تاثیر میگذارد. یک راه حل معمول برای دفاتر IT وجود دارد یک منطقه فضای آزاد، بسیاری از اتاق ها، دفاتر و مناطق نیمه بسته با تزئینات متفاوت.
معمولا از کتابخانههای دکوراتیو و بزرگ با جلوه خاص استفاده میشود. دکوراسیون اداری مدرن طرحهای باز و نور طبیعی دارد و می توان از سقفهای کوتاه یا مسطح، پنجرههایی با ابعاد بزرگ و شیشههای یک تکه و سراسر استفاده کرد. یکی از انواع دکوراسیون اداری، دکوراسیون اداری کلاسیک است. دکوراسیون اداری لاکچری ممکن است بیشتر مدرن یا کلاسیک باشد. مطلب مرتبط: استانداردهای دکوراسیون دفتر کار مدیریت چیست؟ محل استقرار کارمندان واحد اداری باید بر اساس استانداردهای جانمایی مبلمان اداری و با فواصل مناسب در نظر گرفته شود روشنایی مصنوعی توسط نور غیر طبیعی به دلیل حساسیت کار با مانیتور یا خواندن و نوشتن باید حسب استاندارد های جداول اداری مقررات ملی ساختمان 300 الی 500 لوکس بایستی در نظر گرفته شود. برخی از قسمت ها بیش از سایر قسمت ها به نظر می رسد. در سبک مدرن نورپردازی گرم و در برخی قسمت ها نورپردازی روشن انجام می شود.
طراحی داخلی دفتر کار کاملاً به فضای اداری بستگی دارد و شما باید قسمت هایی را انتخاب کنید که نیاز به بازسازی دارند یا میتوانید کل دفتر خود را نیز طراحی کنید. بیشترین بخش هایی که نیاز به بازسازی دارند، معمولا شامل لوله کشی، سیمکشی، دکوراسیون و معماری داخلی و خارجی است. در محیطهای اداری که نیاز به تمرکز و دقت بیشتر کارشناسان است، استفاده از درب و پنجرههای عایق صوتی اهمیت دارد. درب اتاق مدیریت هم باید با درهای دیگر متفاوت باشد و به نوعی توجه را جلب کند. درب ها کشویی بزرگ مثل نمونه ی زیر می تونن برای پنهان کردن فضاهای کاری مورد استفاده قرار بگیرن به نحوی که در صورت بسته بودن سطح یکپارچه ای رو ایجاد می کنند که از نمای بیرونی چیزی شبیه به یک دیوار گچبری شده و طرح دار هست. تهیه یک دفتر کاری بزرگ هزینه های گزافی در بر دارد. از دیگر لوازم مورد نیاز تهیه میز کنفرانس است.
صندلی اتاق رئیس با صندلی یک کارمند جز باید متفاوت باشد. چند نکته را در دکوراسیون کلاسیک باید حتما مد نظر قرار داد. در این سبک شما حق این را دارید که اگر از درخشانی زیاد آن ناراحت هستید، شیشه ها را مات در نظر بگیرید. شما میتوانید از فرش ایرانی و پردههای متناسب با آن برای تکمیل این سبک استفاده کنید. فرش می تواند زیبایی اتاق را دوچندان کند. اگر تمایل به استفاده از فرش داشته باشید، می توان از فرش های ساده یا سبک مدرن استفاده کرد. درواقع تنها بخشهای از ساختمان مشکلاتی اعم از نم کشیدن دیوارها به خاطر محل قرارگیری غلط آشپزخانه و سرویس بهداشتی، مشکلات کف شامل لق بودم سرامیکها و غیره، قدیمی بودن رنگ ساختمانها، کابینتها، ایرادات سیستم گرمایشی، ترک روی دیوارها به خاطر نشتی لولهها، از بین رفتن عایقبندی به ویژه در پشتبام سرویسها و غیره دارند که با بازسازی میتوان به راحتی این مشکلات را حل کرد.