گوگل ادسنس چیست؟

1. Gumtree : کار خود را به عنوان یک وب سایت مستقر در انگلیس آغاز کرد اما اکنون در حال گسترش است و به مکان های بیشتری در سراسر اروپا ، استرالیا و ایالات متحده خدمات می دهد. در ادامه ی مطلب آموزش تبلیغ حرفه ای گوگل ۴ ترفند رفتار حرفه ای را بررسی خواهیم کرد. طبق آمارهایی که گوگل منتشر کرده است در سه ماه ابتدایی سال 2014، گوگل مبلغ 3.4 میلیارد دلار از گوگل ادسنس درآمد داشت که تا انتهای سال 2014 به میزان 13.6 میلیارد دلار رسید. گوگل ادز ممکن است در برخی از روزها تا ۲۰۰ درصد بیشتر از بودجهٔ روزانه شما هزینه کند؛ ولی هزینهٔ کلی شما در یک ماه بیشتر از آن چیزی که تعیین کردید، نخواهد شد. گوگل ادز در واقع روزهای بعدی کمتر از سقف روزانه هزینه میکند تا مطمئن شود در انتهای ماه از سقفی که تعیین کردید، بیشتر خرج نشده باشد.

جذب مشتری از طریق تبلیغات آنلاین و افزایش فروش که همان تبلیغات در گوگل ادوردز می باشد یکی از این راه ها می باشد. هدف استفاده از این روش این است که از بودجه روزانه ای که برای تبلیغات آنلاین خود در نظر گرفته اید، بیشترین نرخ تبدیل حاصل شود. گوگل ادسنس یکی از ابزارهای جانبی گوگل است که با استفاده از آن می توان کسب درآمد دلاری داشت. رتبهٔ تبلیغ شما مقداری است که از آن برای تعیین مکان و جایگاه نمایش در صفحهٔ نتایج استفاده میشود. به خاطر داشته باشید که رتبهٔ آگهی به معنای جایگاه شما در صفحهٔ نتایج جستوجو نیست. در پایان پس از انجام تبلیغات، با استفاده از ابزارهایی مانند گوگل آنالیز می توانید اطلاعات کاملی از میزان بازگشت هزینه، نرخ کلیک و کلمات کلیدی با جذب بیشترین تعداد بازدید کننده به سایت خود را داشته باشید. در قسمتهای قبلی بیشتر راجع به کمپینهای سرچ گوگل صحبت کردم، در این قسمت میخواهیم بیشتر راجعبه Display Ads صحبت کنیم یعنی همان تبلیغات بنری گوگل و کاربردش را در Remarketing بگویم که میتوانیم راحتتر جذابیتش را متوجه شویم و از این امکان گوگل هم استفاده کنیم. پیشنهاد میکنیم مقاله آشنایی با انواع کمپین های گوگل ادز از بلاگ یکتانت را مطالعه کنید تا متوجه شوید برای دستیابی به هدفتان به چه نوع کمپینی نیاز دارید.

برای آشنایی بیشتر با این موضوع میتوانید مقالهٔ راهنمای انتخاب انواع کلمات کلیدی در تبلیغات گوگلی را مطالعه کنید. در مقاله انواع کلمات کلیدی هم برای شما توضیح دادم که شما میتوانید کلمات کلیدی مختلفی را انتخاب کنید. به عبارتی، هر ایمپرشن به این معنا است که کاربر با سرچ ترم خود ماشه را چکانده است و تبلیغتان در صفحهٔ نتایج جستوجو ظاهر شده است. شما در گوگل ادز تعیین میکنید که چگونه کلمههای کلیدی با سرچ ترم (عبارت جستوجو) کاربر مطابقت داده شود. تبلیغ شما وقتی نمایش داده میشود که کاربر عبارتی را جستوجو کند که با کلمههای کلیدی انتخاب شما مطابقت داشته باشد. کلمههای کلیدی «کفش زنانه»، «کفش پاشنهبلند» و «کفش زنانه مجلسی» را در یک بشقاب بگذارید.

شما نمیتوانید «کفش مردانه» را در بشقاب خود به مخاطب ارائه کنید. شما نمیتوانید غذایی ارائه کنید که مخاطب سفارش نداده است. اینترنت و کاربرد های آن به قدری گسترش یافته که اگر به نحوه تامین نیاز های خود دقت کنید می بینید که درصد قابل توجهی از خواسته های خود از قبیل سفارش غذا ، خرید های آنلاین از فروشگاه های صوتی تصویری ، سفارش هدیه برای دوستان و … امتیاز کیفیت یکی از مهمترین اصطلاحات گوگل ادز است که برای دستیابی به هدفتان باید معنی آن را بدانید. تبلیغات گوگل یا google adwords تضمینی چیست ؟ تبدیل در تبلیغات گوگل ادز زمانی اتفاق میافتد که کاربر پس از اینکه روی یکی از تبلیغات شما کلیک کرد، عمل خاصی را انجام دهد.

بنابراین شما باید سعی کنید این مسیر را به درستی ایجاد کنید تا امتیاز بالاتری از گوگل بگیرید. گروه تبلیغاتی را بشقاب غذایی در نظر بگیرید که قرار است به دست مخاطبِ هدفتان برسانید. این پلتفرم تبلیغاتی به شما و سایر کسبوکارها اجازه میدهد تا تبلیغات خود را در اشکال مختلف به دست مخاطبان هدفتان برسانید. افزایش نصب اپلیکیشن: تبلیغ اپلیکیشن از کانالهای مختلف به دست مخاطب میرسد. هنگام ایجاد تبلیغ سایت در گوگل، کلمات کلیدی که می خواهید هدف قرار دهید را انتخاب می کنید. در واقع افراک برای تمام مراحل از ایجاد اکانت گوگل ادز تا تشکیل کمپین، انتخاب کلمات کلیدی و شرکت در مزایدات تعیین قیمت تبلیغات به کاربران مشاوره تخصصی می دهد. Overview: در تب Overview میتوانید گزارشی اجمالی و سریع به همراه نمودار وضعیت، از کمپین، اد گروپ و به طور کلی اکانت خود مشاهده کنید. این یکی از بهترین روش تبلیغاتی برای فروشگاه های اینترنتی است که مایل هستند خیلی سریع و به طور مستقیم با صرف هزینه های خاص به هدف خود که فروش است، برسند.

در مقابل هر کدام از گروه های تبلیغاتی کلیدواژه ها، متون تبلیغاتی منحصر به فرد و صفحات فرود خود را خواهند داشت. هر بستر تبلیغاتی، اصول و روش منحصر بهفرد خود را دارد، گوگل نیز از این قاعده مستثنا نیست. اگرچه روشهای زیادی برای ساختار یک حساب ادوردز وجود دارد، مانند آینهسازی ساختار وبسایت شما یا طبقهبندی محصولات، اما موثرترین و موفقترین حسابها از نظر سلسله مراتب سازمانی از همان کیفیت برخوردارند. در دسترسی استاندارد علاوه بر موارد بالا شما امکان ادیت کردن کلیه ی قسمت های مربوط به اکانت گوگل ادوردز و کمپین های تبلیغاتی خود را خواهید داشت.

این رتبه نشان میدهد که تبلیغتان در بالا یا پایین صفحه چه وضعیتی نسبت به سایر تبلیغدهندگان خواهد داشت. گوگل تبلیغ شما را با سایر تبلیغهای مشابه در ۹۰ روز گذشته مقایسه میکند. Callout: با کمک این افزونه میتوانید به مخاطب نشان دهید که چه برتری و مزیتی نسبت به سایر کسبوکارها دارید. به این معنا که در خصوص تبلیغات چند رسانه ای، ویدئویی، بنری و … به خصوص هنگامی که یک اکانت توسط مدیران مختلف اداره می شود و هر کدام سیاست خود را بر روی آن پیاده می کنند. نرخ کلیک به شما میگوید که چند نفر از افرادی که تبلیغ شما را دیدهاند، روی آن کلیک کردهاند؛ بنابراین شما متوجه میشوید که تبلیغتان چقدر باکیفیت، مرتبط و منطبق با نیت کاربر از جستوجو بوده است.

مرتبط بودن تبلیغ: تبلیغ شما چقدر به نیت کاربر از جستوجو مرتبط است. میزان ارتباط صفحهٔ فرود و سرعت آن: صفحهٔ فرود شما چقدر برای افرادی که روی تبلیغ شما کلیک میکنند، مفید است. با این حال، اگر شخصی روی تبلیغ شما کلیک کند، این مبلغ از حسابتان کم نمیشود. همچنین اگر به اجرای تبلیغات در صفحه اول گوگل تمایل دارید، میتوانید از تعزفهها و شرایط یکتانت آگاهی کسب نمائید! Promotion: آیا تخفیف یا شرایط ویژهای برای محصول یا خدمت خود در نظر گرفتهاید؟ در واقع، کاربر در این شرایط ماشه را میچکاند و تبلیغتان اجرا میشود. این پلتفرم همچنین به شما اجازه میدهد تا چند کمپین مختلف را در حسابتان اجرا و مدیریت کنید.

بهعنوان مثال، فرض کنید که میخواهید کمپینی با هدف فروش کفش زنانه اجرا کنید. در تمامی روش های تبلیغاتی شخص و یا فضای تبلیغ شماست که هزینه تبلیغات شما را تعیین می کند و معمولا هزینه تبلیغات هم برای کسب و کارهای مختلف مبلغ قابل توجهی می باشد. امکانات بسیاری زیادی که به شما کمک میکند تا به راحتی کمپینهای تبلیغاتی خود را به بهترین شکل نمایش دهید. ایجاد کردن اکانت در گوگل ادوردز رایگان است اما برای به نمایش در آوردن تبلیغات بر اساس کلمه کلیدی که در نظر گرفته اید می بایستی هزینه ای پرداخت کنید. امتیاز کیفیت یکی از پارامترهایی است که گوگل با کمک آن رتبهٔ تبلیغ شما را مشخص میکند. این بدان معنا نیست که تبلیغ شما بهطورقطع در بالای صفحه و بهعنوان رتبهٔ یک نمایش داده میشود. درصورتیکه کلمات کلیدی، محتوای تبلیغاتی یا سایت شما برطبق این چارچوبها پیش نرود و قوانین رعایت نشود، تبلیغ شما نمایش داده نخواهد شد. اما اگر مجبور به انتخاب کشور بودید دو گزینه پیش روی شما قرار دارد. دیجیتال مارکترها معمولا وقتی تبلیغات در مدل جستجوی کلمات را مدیریت می کنند از گوگل ادوردز یا گوگل ادز نام می برند اما اصولا هر دو مدل تبلیغات از یک پنل مدیریت می سفارش تبلیغ در گوگل شوند.

شما میتوانید از دو نوع استراتژی اتوماتیک و دستی در این بخش بهره ببرید. با تبلیغ پیج خود در گوگل می توانید به راحتی این بخش از مخاطبان خود را نیز جذب کرده و همچنین به معروف تر شدن برند خود کمک کنید. دیسپلی (نمایشی): تبلیغ در شبکهٔ نمایش گوگل نشان داده میشود. شبکه سرچ (جستوجو): تبلیغ متنی در صفحهٔ نتایج جستوجو نمایش داده میشود. به عبارتی، نیاز نیست که آدرس کامل صفحهٔ فرود خود را در تبلیغ متنی به کاربر نشان دهید. به عبارتی، کاربر پس از کلیک روی تبلیغتان روی این صفحه فرود میآید. شما در واقع آدرس کامل صفحهٔ فرود خود را اینجا وارد میکنید تا کاربر پس از کلیککردن روی تبلیغتان به این صفحه منتقل شود. صفحهٔ فرود به صفحهای در وبسایت شما گفته میشود که قرار است کاربر پس از کلیککردن روی تبلیغتان به آنجا منتقل شود. شما باید روی اقدامات کلان مانند خرید محصول، دانلود اپلیکیشن، تعداد تماسها یا تکمیل فرم تمرکز کنید. ایمپرشن به تعداد دفعاتی اشاره میکند که تبلیغ شما نمایش داده شده است. یعنی وقتی کاربر نام برند شما را جست و جو میکند، سایت شما به عنوان اولین نتیجه نشان داده میشود.

هدلاین همان عنوان تبلیغ متنی شما در صفحهٔ نتایج جستوجو است. ۲ تا ۳ هدلاین به کاربر نمایش داده میشود و شما اجازه دارید از ۳۰ کاراکتر برای نوشتن هر هدلاین بهره ببرید. وقتی تبلیغ شما در صفحهٔ نتایج ظاهر شود، هدلاین با رنگ آبی نمایش داده میشود تا از توضیحات تبلیغ متمایز شود؛ بنابراین بهتر است که وسواس بیشتری به خرج دهید تا بتوانید توجه مخاطبتان را جلب کنید. دیسکاوری: تبلیغ بر اساس رفتار کاربر در فید اپلیکیشن گوگل نمایش داده میشود. تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز یا گوگل ادز (google ads) دریچهای است که دنیای دیجیتال مارکتینگ به روی کسبوکارها باز کرده است تا بتوانند محصولات و خدمات خود را معرفی کنند و سود خود را افزایش دهند. افرادی که در بستر وب در حال فعالیت می باشند کاملا متوجه این موضوع هستند که برای گرفتن نتیجه از سایت و ظاهر شدن در نتایج برتر گوگل باید حداقل یک سال به طور مداوم و مفید روی سایت خود فعالیت داشته باشند.

گوگل تلاش میکند بهترین تجربه را برای کاربران خود رقم بزند. سرانجام، گوگل یک سیستم مدیریت داده پایگاه داده توزیع شده عادی (RDBMS) معروف به Google F1 را بهطور خاص برای نیازهای تبلیغات تبلیغاتی ایجاد کرد، که نیاز به یکنواختی قوی، مقیاس پذیری بالا در مراکز داده و پرس و جوهای SQL قدرتمند دارد. این روش پیرامون شبکهای از بک لینکها به محتوای شما به صورت پایدار، مقیاسپذیر و نتیجهمحور کار کرده و به بالا بردن بازدید سایت کمک میکند. هرچقدر به تکنیک های سئو توجه بیشتری داشته باشید، سطح رضایت مخاطبین تان بالا تر رفته و از حضور در سایت تجربه خوبی خواهند داشت. خوشبختانه ابزارهای مختلفی برای تحلیل رقبا از نظر سئو و محتوا وجود دارد.