آشنایی با تاریخچه پیکان، خودروی محبوب ایرانیان

طراحان در حال طراحی هیلمن هانتر یا آرو ؛ چهره خودرو که طراحی آن در سال 1965 به پایان رسیده است و در سال 1966 نیز در شهر کاونتری انگلستان تولیدش آغاز شده بود، آکنده از فرم‌های هندسه و قرینه‌ای است که چهره یک اتومبیل کلاسیک را تداعی می‌کند. مدل‌های اولیه پیکان در انگلستان دارای حجم موتور 1725 سی‌سی بود، در سال‌های بعد یعنی سال 1969 مدل دولوکس پیکان که در ایران نیز بسیار مشهور است، ساخته شد. ملودی و ترانه معروف تولدت مبارک یکی از نوستالژی‌ترین آهنگ‌های ایرانی است. وقتی پیکان این خودرو خاطره‌انگیز تاریخ صنعت ایرانی به سه سالگی رسیده برادران خیامی برای تبلیغات و معرفی این سوغات انگلیسی سفارش ساخت ترانه تولدت مبارک را برای نخستین بار به «انوشیروان روحانی» دادند. در آن زمان که بیشتر آهنگ بر روی صفحه‌های کائوچویی ضبط و منتشر می‌شد. نخستین صفحه تولیدی این آهنگ هم از سوی مؤسسه موسیقی بتهوون تولید شد.

مدل لوکوس از زه‌های کناری کروم بهره‌می‌برد ولی کارلوکس فاقد آن بود. پیکان در نمای جلو و عقب در دوران تولید تغییراتی زیادی داشته است. برای مثال نمای پشت تیپ کارلوکس، مدل سال ۱۳۶۳ با تیپ‌های دولوکس و کارلوکس تولیدی سال ۱۳۵۵ یکسان بود. اما دولوکس در مدت ۱۰ سال سه مدل تغییر شکل ظاهری داشبورد را به خودش دید. بعد از انقلاب حوالی سال ۱۳۵۹ پیکان حسابی چهره عوض کرد و با ظاهری جدید به‌عنوان چراغ بنزی رخ نمایی کرد.

  • افراد عادی و غیرمتخصص قادر به تشخیص تمام این موارد نیستند و نمی‌توانند قیمت خودرو وانت پیکان را به‌درستی تعیین کنند، درنتیجه ممکن است دچار عواقب جبران‌ناپذیری شوند.
  • باتری های کره ای معمولا دارای عمر طولانی تر و کیفیت بهتری هستند اما قیمت بالایی دارند.
  • کارخانه ایران ناسیو نال موتور، جعبه‌دنده و شاسی از اروپا وارد می‌کرد و اتاق اتوبوس هم که در داخل ایران تولید می‌شد.
  • قیمت مناسب این خودرو یکی از دلایل جذب خریداران و مشتریان به سمت آن بود.

یک مدل دیگر از پیکان با موتور پژو 1600 سی سی کار میکرد که در سال 1370 تولید میشد که یکی از بهترین مدل های آن زمان بود. ویژگی مهم پیکان؛ بدنه خیلی قوی بود که امنیت نسبی را برای سرنشینان آن به همراه داشت.قیمت پیکان در آن زمان های دور حدود 6 هزار تومان بود؛ با رنگ سفید یخچالی. حالا همان مدل ها حدود 6 میلیون با موتور دو گانه است ادامه مطلب…

معمولا آمپراژ باطری های مورد استفاده خودروها از 50 آمپر تا 75 می باشد. باتری پیکان نیز دارای ظرفیت مشخصی است و در هنگام نصب یا تعویض باطری حتما باید این مسئله مهم را درنظر بگیرید. و از طرفی ساختمان باتری های سیلداتمی قابل دسترسی نیست و نمی توان آن را باز کرده و اجزای داخلش را مورد بررسی قرار داد. باتری های اتمی مشکلات باتری های سرب اسیدی را ندارند و از این رو بادوام تر و دارای عمر طولانی تری هستند. باتری های اتمی برای اکثر خودروها از جمله پیکان، گزینه بسیار مناسبی است اما در عین حال گران قیمت تر از سایر باتری ها نیز می باشد.

چنانچه نتوانستید قیمت خودرو پیکان سواری صفر یا کارکرده مورد نظرتان را پیداکنید به قسمت قیمت گذاری خودرو بروید.در بخش قیمت گذاری خودرو ،قیمت امروز خودروهای رنگ شده-دور رنگ-تمام رنگ-داری قطعات تعویضی رنگ دار و استوک و شاسی خوردگی و جوشکاری موجود است . از قیمت حداقل تا حداکثر براساس افزایش قیمت یا کاهش قیمت خودرو و در مدل های مختلف صفر و کارکرده قیمت گذاری می شود 14 آذر 401 . استقبال ایرانیان از پیکان سبب شد که در اوایل دهه ۵۰ پیکان جوانان نیز به خط تولید پیکان اضافه شود. هیلمن هانتر جی تی یا پیکان جوانان با دو کاربراتور، سرعت و شتاب بیشتری داشت. این خودرو دارای چهار چراغ جلو بود و داشبرد آن نیز با مدل‌های قبلی فرق می‌کرد. پس از این رکود، کارخانه پژو موافقت کرد که ایران خودرو موتور و سیستم تعلیق پژو ۵۰۴ را برای ساخت پیکان استفاده کند.

خودرو صفر روز و کارکرده

در نمای ظاهری تفاوت اصلی این تیپ با سایر تیپ‌ها حذف صندوق عقب طرح سدان و اضافه شدن صندوق عقب طرح استیشن و در پنجم است که با این کار ستون D هم به خودرو اضافه شد و طول سقفش بیشتر شده است. اضافه شدن برف پاک‌کن شیشه عقب و تغییر چراغ‌های عقب هم از دیگر تغییرات است. در واقع پراید 141 فقط از نظر طراحی ظاهری و داخلی با پراید معمولی تفاوت دارد و از نظر فنی تفاوتی با سایر پراید ها ندارد و از همان موتور 1.3 لیتری با 71 اسب بخار بهره می برد ادامه مطلب… از سال ۱۳۵۹ پیکان با تغییری که در ظاهر هانتر به وجود آورده بود، این خودرو را تولید کرد. شتاب اولیه و سرعت این خودرو نسبت به پژو ۵۰۴ و حتی پژو ۴۰۵ هم بیشتر است و این به لطف بدنه سبک پیکان و موتور قوی پژو امکان‌پذیر شده‌است. این پیکان شبیه پیکان دولوکس بود، اما تفاوت آن با دولوکس، موتوری قوی به‌قدرت ۷۳ اسب بخار و گیربکس اتوماتیک چهار دنده و دارای شیشه برقی جلو بود.

پیکان وانت LPG، مدل ۱۳۸۵

نکته قابل توجه این است که قیمت پیکان در آن زمان تنها ۱۳ هزار تومان بود. اما بشنویم از ماجرایی که یکی از مسوولان ارشد ایران خودرو در مورد پروژه پیکان جدید روایت می کند. به گفته وی، پروژه پیکان جدید پس از ازسرگیری، سرانجام در سال 85 به نتیجه می رسد و حتی علیرضا طهماسبی وزیر صنایع وقت دولت نهم نیز موافقت و حمایت خود را از آن اعلام می کند.

تولید آن از شهریور ۱۳۷۱ با تولید موتور ۱۶۰۰ سی سی مگاموتور در ایران و بهره گیری از گیربکس‌هایی (از کشورهای آلمان آرژانتین و در نهایت تولید داخل ) اکسل‌های تولید ایران، آغاز گردید و تا ۱۳ سال ادامه داشت. قیمت وانت پیکان در بازار ایران برای سال‌های 1380 تا 1393 در این صفحه قابل مشاهده است. مشخصات فنی پیکاناین ماشین بنزینی دارای موتور 2 یا 4 سیلندر خطی 8 سوپاپه است. پژو RD در سال 78 تولید شد ولی به دلیل نداشتن کولر، فرمان هیدرولیک و سیستم انژکتوری زیاد دلچسب نبود . در سال 82 این کاستی ها برطرف شد و پژو RDi وارد بازار شد. پیکان کار یکی از مدل‌های پیکان بود که در دهه ۵۰ تولید شد.

از بین باتری های تر و خشک یا سیلد و غیر سیلد، هر دو نوع باتری بر روی پیکان قابل نصب هستند ولی باتری های سیلد اتمی به دلیل ویژگی های خاصی که دارند برای استفاده در خودروی پیکان مناسب است. باتری سیلد و غیر سیلد هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند که در ادامه توضیح می دهیم. زمانی پیکان خودرویی بود که در دسترس همه اقشار جامعه قرار داشت. برای مثال، امیرعباس هویدا، نخست وزیر وقت یکی از افرادی بود که از خودرو پیکان استفاده می‌کرد. این خودرو به شکل پیکان جوشن است ولی باربند روی عقب خودرو دارد و اتاق عقب حذف شده‌است، چراغ عقب ماشین شکل وانت پیکان چراغ بنزی است، ولی مستطیلی وبلند بلندتر است چراغ جلو هم مثل پیکان ۱۶۰۰ است. توجه به این نکته ضروری است که تفاوت در آمپر باطری خودرو پیکان موجب افزایش و یا کاهش قیمت نهایی آن خواهد شد.

طراحی اصلی پیکان کاری از شرکت تالبوت از زیر مجموعه‌های گروه روتس بود. یک سال بعد در سال ۱۳۴۷ شرکت آمریکایی کرایسلر توانست گروه صنعتی روتس را بخرد که تأثیری بر روند تولید پیکان در ایران نداشت و مدل‌های مختلف پیکان در ایران تولید می‌شد. در سال ۱۳۵۹ تولید پیکان با ظاهری جدید (معروف به چراغ بنزی) طراحی معروف کرایسلر بود در ایران آغاز شد. روند مونتاژ خودرو در ایران خودرو به همین ترتیب تا سال ۱۳۶۴ ادامه یافت و تا این سال کماکان قطعات اصلی از خارج وارد و شرکت ایران خودرو آن‌ها را مونتاژ می‌کرد، و در کنار آن قسمت‌هایی چون بدنه، رادیاتور، شیشه و کمک فنر عقب و جلو در ایران ساخته می‌شدند.

گروه ارب با آخرین Lonestar اینترنشنال کامل می شود

گروه ارب دایره کاملی را با International Lonestar تکمیل کرده است. در 15 آوریل، حامل مستقر در نیو هامبورگ، آ،ین Lonestar – کامیون شماره 7077 – را در اختیار گرفت که در دسامبر از خط تولید خارج شد.

در سال 2008، شرکت حامل اولین نمونه اولیه این مدل را قبل از اینکه اینترنشنال رسماً خودرو را به بازار عرضه کند، آزمایش کرد. وندل ارب، رئیس و مدیر عامل گروه ارب، آن کامیون را ،ید و در موزه این شرکت به نمایش گذاشت.

این یک افتخار است. ارب گفت این کامیون ها بسیار خاص هستند.

وندل ارب با کامیون بین المللی Lonestar
وندل ارب، سمت چپ، با آ،ین کامیون بین المللی Lonestar که ساخته شده است. (ع،: لئو باروس)

جیم پیندر، مدیر ارشد ناوگان شرکت، خاطرنشان کرد که Erb Transport همیشه یک رابطه قوی با اینترنشنال داشته است. Vernon Erb، موسس این شرکت، 65 سال پیش با یک کامیون – بین المللی – شروع به کار کرد.

در مورد Lonestar، پیندر در سال 2008 گفت، این حامل به سازنده کمک کرد موتور، روغن، رینگ‌ها و سایر اجزای خودرو را آزمایش کند.

در حال حاضر، بیش از 90 درصد از تراکتورهای بیش از 700 ناوگان، تراکتورهای بین المللی هستند و این درصد در بین 145 یا بیشتر کامیون مستقیم آن حتی بیشتر است.

مشخصات

نیک کمپبل، مدیر فروش کامیون – انتاریو، کامیون های بین المللی، گفت Erb Transport ابتدا آزمایش – و سپس دریافت – آ،ین Lonestar بر اهمیت رابطه و قدرد، آنها از تجارت آنها تأکید می کند.

از آنجایی که قرار بود آ،ین Lonestar باشد، وندل ارب گفت: “این باید بدترین مشخصات را داشته باشد.”

متیو کربی، معاون عملیات فروش، مراکز بین المللی کامیون ،راک، گفت که این تراکتور از یک موتور کامینز X15 605 ، بخار با گیرب، 18 سرعته دستی ایتون نیرو می گیرد.

ارب گفت: “شما نمی تو،د کامیونی با ، بخار بیشتر از این ماشین در بزرگراه تهیه کنید.”

ع، کارل جانتزی
کارل جانتزی (ع،: لئو باروس)

یک کامیون خاص به یک راننده خاص نیاز دارد. ارب کلیدها را به راننده شرکت کارل جانتزی، که برنده جوایز متعدد راننده سال و صاحب-اپراتور سال در شرکت شده است، داد. ارب اشاره کرد که جانتزی و او با هم در مدرسه بودند، از ک، 1 تا 8.

بسیار هیجان انگیز است که وندل از من بخواهد آن را رانندگی کنم. من به خاطر آن مفت،م.



منبع: https://www.trucknews.com/equipment/erb-group-comes-full-circle-with-internationals-last-lonestar/1003184377/

قیمت باطری ماشین پیکان سواری آراد برندینگ

تایپ نیم فاصله در کیبورد ویندوز تایپ نیم فاصله در کیبورد ویندوز برای زیباتر نوشتن بسیار اهمیت دارد. در این مقاله برای شما آموزش تایپ نیم فاصله در کیبورد ویندوز و ورد را قرار داده ایم. اطلاعات شخصی شما برای پردازش سفارش شما و پشتیبانی از تجربه شما در این وبسایت و برای اهداف دیگری که در سیاست حفظ حریم خصوصی توضیح داده شده است استفاده می‌شود.

  • سیتروئن که اول بود، تصادف شدیدی داشت و از ادامه مسابقه باز ماند؛ بنابراین هیلمن برنده این رالی شد.
  • پیکان استیشن؛ پوستر تبلیغی آن که نشان می داد این خودرو برای شکارچیان خودروی مناسبی است.
  • تولید پیکاپ اتوماتیک فوتون ایران خودرو دیزل آغاز و سالن جدید ایران خودرو دیزل برای تولید این محصول افتتاح…
  • این خودرو به شکل پیکان جوشن است ولی باربند روی عقب خودرو دارد و اتاق عقب حذف شده‌است، چراغ عقب ماشین شکل وانت پیکان چراغ بنزی است، ولی مستطیلی وبلند بلندتر است چراغ جلو هم مثل پیکان ۱۶۰۰ است.
  • این خودرو با داشتن بدنه مقاوم و استحکام بالای قطعات آن هنوز هم می تواند به عنوان رقیبی برای پراید محسوب شود.

این پیروزی به مدیران کرایسلر-روتس ثابت کرد که هیلمن خودرو قدرتمندی است. هیلمن‌های شرکت‌کننده در این مسابقه کاربراتوری بودند و پس از مسابقه تصمیم گرفته شد که مدل جی تی آن وارد بازار شود، مدلی که همان پیکان جوانان معروف ایران بود. برای خرید باطری ماشین پیکان به قیمت ارزان و مقرون به صرفه باید به سراغ تولیدکنندگان مطرح در این حوزه رفت تا محصولی درجه یک را دریافت کرد.

مدل‌های مختلف پیکان

کلیه حقوق این سایت متعلق به فروشگاه امداد باتری آنتایم است. تولید این پیکان از فروردین ۱۳۶۵ آغاز شد و به جای موتور ۱.۷ لیتری، از پیشرانه ۱.۶ لیتری بهره می‌برد. این پیکان چیزی شبیه به پیکان دولوکس بود و تنها تفاوت آن در قدرت موتور، گیربکس اتوماتیک چهار دنده و شیشه برقی بود. «یک رومانیایی پیکان اهدایی محمدرضا شاه پهلوی به چائوشسکو را ۹۵ هزار یورو خرید».

پیکان وانت CNG، مدل ۱۳۸۲

اما چه شد پای این سوغات انگلیسی کارخانه تالبوت به خاورمیانه و ایران باز شد. تقریباً در مهر ماه سال ۱۳۴۱ بود که دو برادر مشهدی احمد و محمود خیامی با ۱۰ میلیون تومان سرمایه شرکت ایران ناسیونال و با هدف مونتاژ و تولید انواع خودرو در خیابان اکباتان تهران راه‌اندازی کردند. برادران خیامی برای توسعه کارشان یک قطعه زمین در جاده مخصوص کرج را به قیمت ده ریال خریداری می‌کنند تا کارخانه‌ای را برای تولید یک اتوبوس در هفته راه‌اندازی کنند. برای تولید این اتوبوس‌ها شرکت ایران ناسیونال که بعد از انقلاب به ایران‌خودرو تغییر نام داد با شرکت مرسدس‌بنز آلمان برای تولید اتوبوس قرار داد بسته بودند.

استفاده از مطالب سایت 1Car.ir تنها با درج لینک فعال به صفحه مبدأ، مجاز می‏باشد. لازم به اشاره است که ایمالز فروشگاه اینترنتی نمی باشد و هیچگونه دخالتی در کارکرد فروشگاه ها نداشته و تنها یک مرجع برای جستجو، مقایسه و معرفی کالا و فروشگاه های اینترنتی می باشد. خرید نام های تجاری ناآشنا فقط به دلیل قیمت ارزان تر آن ها نمی تواند تضمین کننده یک خرید مقرون به صرفه و بادوام باشد.

شرکتی در آستانه ورشکستگی بود خودرویی سدان در محصولات خود داشت که با نام‌های هیلمن‌هانتر و روتس آرو به بازار عرضه می‌شد. اما تلفظ این نام‌ها چندان برای ایرانی‌ها جالب یا شاید هم راحت نبود. در این سال دو مدل پیکان روی خط تولید قرار داشتند که یکی لوکس و دیگری دولوکس نام داشت. هر دوی این مدل‌ها دارای موتور ۱۷۲۵ سی‌سی بودند و با قیمت ۱۷ هزار تومان به بازار عرضه می‌شدند.

پیکان تا قبل از انقلاب در بیش از شش مدل تولید شد که پیکان استیشن، دولوکس، کار، جوانان برخی از مدل‌های قبل از انقلاب پیکان است. بهترین مدل پیکان که در ایران معروف به پیکان اونجر است نیز در سال 1975 ساخته شد؛ تالبوت در آن زمان موتور پرتحرک فورد را روی پیکان گذاشته بود. یکی از تبلیغات شرکت ایران خودرو؛ در آن سال ها ایران خودرو به امید صنعتی ایران تبدیل شده بود. برادران خیامی موسسان ایران خودرو حتی برنامه تولید یک خودرو ملی را برای سال های 1360 داشتند.

هویدا معروفترین چهره دوران پهلوی بود که پس از انقلاب در زندانی که در آن محبوس بود به دست انقلابیون افتاد. هر چه ظرفیت آمپراژ باطری خودروی پیکان بالاتر باشد به معنی توان بالاتر باتری بوده و قیمت گران تری پیدا می کند. البته خودروهای این برند سرشناس و قابل اطمینان فقط به مدل های سواری محدود نمی شوند و هم اکنون شاهد استفاده گسترده انواع وانت پیکان در میان مردم هستیم. بدون شک پیکان را می توان یکی از شناخته شده ترین و پرفروش ترین خودروهای تولید شده در کشور دانست که سالهاست تولید نمونه های سواری آن متوقف شده است. آخرین طراحی برای پیکان؛ جلوی آخرین پیکانی که طراحی شد و گفته می شود قرار بود دوباره تولید شود. تیونینگ پیکان؛ پیکان های زیادی در جهان تیونینگ شده اند، اما تیونینگی که محمد باقرزاده در سال 86 با خرج بیش از 23 میلیون تومان پول روی پیکان انجام داده،چیزی دیگری است.

در سال ۱۳۶۴ خط تولید پیکان در کرایسلر انگلستان متوقف شد و در شرکت پژو فرانسه ادغام شد و در نتیجه ایران خودرو با کاهش دستگاه انتقال قدرت اصلی مواجه شد و تولید پیکان از سقف بیش از ۷۰ هزار دستگاه در سال ۱۳۶۳ به سه هزار دستگاه در سال ۱۳۶۸ سقوط کرد. در این سال کارخانه پژو موافقت کرد ایران خودرو با به‌کار بردن سامانه تعلیق و موتور پژو ۵۰۴ بر روی بدنه پیکان، به تولید پیکان ادامه دهد که این روند در حدود شش سال دوام آورد. پس از آن با ساخت قطعات لازم در ایران، پیکان۱۶۰۰ در شهریور ماه ۱۳۷۱ تولید شد و تولید آن تا ۲۵ اردیبهشت سال ۱۳۸۴، در حدود ۱۳ سال، ادامه داشت. همچنین در سال ۱۳۷۲ طرح پرتو تایپی از سوی ایران خودرو برای پیکان معرفی شد ولی هرگز به تولید انبوه نرسید. اما در سال ۱۳۷۳ نوعی پیکان موسوم به سپر جوشن تولید شد که فقط اندکی به آن طرح شبیه بود.

آیا کامیون ELD شما به حمل بار LTL شما کمک می کند؟

یکی از بزرگترین چالش های حمل و نقل بار LTL نحوه صدور صورت حساب برای مایل است. آیا کامیون ELD می تواند به شما کمک کند؟

بله – اگر نرم افزار فاکتور حمل و نقل شما به ELD کامیون شما متصل باشد.

نرم افزار صدور صورتحساب باربری برای حمل بار LTL

چرا بار را حمل می کنید؟

شاید کارتان را دوست دارید، اما بیایید صادق باشیم. کامیون داران برای دریافت حقوق، بار را حمل می کنند. هیچ ، این کار را رایگان انجام نمی دهد، آنها؟

بنابراین داشتن یک برنامه صورتحساب پایدار و کارآمد و با استفاده آسان برای هر تجارت حمل و نقل حیاتی است.

ما کامیون داران زیادی را می شناسیم که تمام داده های خود را به صورت دستی جمع آوری می کنند – دقیقاً مایل های خود را در مرزهای ایالتی، هنگام تحویل گرفتن و تحویل ثبت می کنند – و از این اعداد برای همه گزارش ها و مالیات هایی که باید ثبت کنند استفاده می کنند.

سپس… ما بقیه هستیم. ما سعی می کنیم. ما واقعاً انجام می دهیم. اما گاهی اوقات آن مرزهای ایالتی در بین ایالتی از کنار ما عبور می کنند و ما مایل ها را یادداشت نمی کنیم. بنابراین ما حدس می زنیم.

پرداخت IFTA و IRP کمی نگران کننده است، اما ما تلاش خوبی انجام می دهیم، درست است؟

(سازمان امور مالیاتی به حسن نیت اهمیتی نمی دهد.)

TruckingOffice ELD مورد تایید FMCSA است

مایل های صحیح

وقتی صحبت از حمل و نقل بار LTL می شود، مایل صحیح بسیار مهم است. یک فرستنده از پرداخت مایل ها برای تحویل متفاوت خوشحال نخواهد شد. مسافت پیموده شده برای هر محموله باید دقیق باشد.

بنابراین چگونه آنها را برای حمل و نقل بار LTL ثبت کنیم؟

ما از TruckingOffice PRO برای فهمیدن آن استفاده می کنیم.

هنگام ارسال بارهای متعدد، از TruckingOffice PRO برای ایجاد ارسال و مسیریابی استفاده می کنیم. با استفاده از نقشه های تایید شده توسط ،ت ایالات متحده از طریق Trimble (پی سی*می، سابق)، مایل ها و مسیرها مح،ه شده و به برنامه TruckingOffice ELD ارسال می شوند. راننده آ،ین و بهترین اطلاعاتی را دارد که برای تحویل به موقع نیاز دارد. هنگامی که تغییرات ایجاد می شود (بپذیریم که اتفاق می افتد) اطلاعات جدید بلافاصله در برنامه درایور قرار می گیرد.

اینجاست که گزارش‌های ELD کامیون شما وارد می‌شوند. از آنجایی که گزارش‌های ELD با برنامه صورت‌حساب TruckingOffice PRO یکپارچه شده‌اند، آن مایل‌ها به‌طور خودکار ردیابی و خوانده می‌شوند تا صورت‌حساب دریافت شود. با ضبط بارنامه TruckingOffice PRO، به محض اضافه شدن تمام هزینه های سوخت و سایر هزینه ها، می توان یک فاکتور تهیه کرد.

TruckingOffice PRO در مقابل QuickBooks؟ کامیون ELD برنده می شود

مطمئناً، آن کامیونداران دقیق همه چیزهایی را دارند که برای یک حسابدار یا حسابدار برای ارسال فاکتور – در نهایت، نیاز دارند. با نرم افزار حمل و نقل TruckingOffice PRO و TruckingOffice ELD، کامیون ELD اعداد دقیق را به محض اینکه به آنها نیاز داشتید ارائه می دهد – نه زم، که به دفتر یا میز خود باز می گردید و آنها را ایمیل می کنید. با استفاده از داده های ELD کامیون، حتی فاکتورهای حمل بار LTL نیز در صورت نیاز دقیق و آماده هستند. بنابراین، اگر به حمل و نقل بار LTL علاقه مند هستید، چه به ،وان یک کامیون بزرگ 18 چرخ یا به ،وان یک کامیون جعبه یا حمل کننده خودکار، TruckingOffice نرم افزار مورد نیاز شما است.

ما QuickBooks را دوست داریم. ما را اشتباه نگیرید ما یک ویژگی صادراتی برای آپلود داده ها در QuickBooks داریم (برای خوشحال ، حسابداران) اما اگر از نرم افزار حمل و نقل TruckingOffice PRO استفاده می کنید، به آن نیازی نخواهید داشت. TruckingOffice PRO کلیه مدیریت فاکتورها را برای شرکت حمل و نقل شما، از جمله تأخیر در پرداخت و بارهای حمل و نقل پیچیده LTL انجام می دهد. سپس از همان داده ها برای IFTA و IRP استفاده می شود. بدون نیاز به دو ورودی – مگر اینکه از Quick Books استفاده کنید. 👍🏽

(متاسفانه Quick Books گزارشی برای IRP یا IFTA ندارد.)😩

امروز به TruckingOffice نگاهی بیندازید و کشف کنید که حمل و نقل بار LTL با کامیون ELD شما چه کاری می تواند برای شما انجام دهد!

TruckingOffice ELD از داده های شما محافظت می کند



منبع: https://www.truckingoffice.com/blog/does-your-truck-eld-help-your-ltl-freight-trucking/

حمل و نقل در سال 2024 هی

بله این روزها چطور پیش می رود؟ از ژوئیه گذشته به دلایل بهداشتی در خانه گیر کرده ام اما امیدواریم تا پایان ماه ممکن است آنها اصلاح شوند. مطمئناً هیچ شانسی برای یافتن کار خارج از حمل و نقل نیست، بنابراین وسوسه انگیز است که به عقب برگردید. بنابراین من فقط کنجکاو هستم که این روزها مایل ها، ظرفیت حمل و نقل و بارها چگونه است؟ این خیلی وسوسه انگیز است، اما اگر من نیاز به انجام هر کاری قبل از استخدام داشته باشم، احتمالاً باز هم نمی گذرد. ا،راً نمی‌توانند آن #### حرکت اسکات را که می‌خواهند انجام دهند، مثل ،ی که واقعاً زیر تری، به نظر می‌رسد…

حمل و نقل در سال 2024 هی

منبع: https://www.thetruckersreport.com/truckingindustryfo،/threads/trucking-in-2024-hey.2505744/

ماشین پیکان فروشگاه اینترنتی پیویو

مونتاژ خودرو در ایران‌خودرو به همین‌ترتیب تا سال ۱۳۶۴ ادامه یافت و تا این سال کماکان قطعات اصلی از خارج وارد و شرکت ایران‌خودرو آنها را مونتاژ می‌کرد و درکنار آن قسمت‌هایی چون بدنه، رادیاتور، شیشه و کمک فنر عقب و جلو در ایران ساخته می‌شدند. در این سال با توقف خط تولید پیکان در انگلستان ایران‌خودرو با کاهش واحد انتقال قدرت اصلی مواجه شد و تولید پیکان از سقف بیش از ۷۰ هزار دستگاه در سال ۱۳۶۳ به سه هزار دستگاه در سال ۱۳۶۸ سقوط کرد. مونتاژ پیکان در ایران تا سال ۱۳۶۴ ادامه داشت تا اینکه خط تولید پیکان در کرایسلر اروپا متوقف و با پژو ادغام شد. در نتیجه این ادغام،‌ ایران خودرو با مشکلاتی در تهیه و واردات پیشرانه و قطعات آن مواجه شد و تولید پیکان از ۷۰ هزار دستگاه به ۳ هزار دستگاه در سال ۱۳۶۸ رسید. جشن تولد پیکان؛ شعر تولد تولد تولدت مبارک، اولین بار برای پیکان سروده شد. پیکان یکی از خاطره سازترین و محبوب ترین خودروها برای اکثر ایرانیان است و در زمان خودش یکی از بهترین خودروهای بازار جهانی خودرو محسوب میشد.

  • باطری های ایرانی در مقایسه با باطری های کره ای دوام کمتری دارند اما ارزان قیمت هستند.
  • اما چه شد پای این سوغات انگلیسی کارخانه تالبوت به خاورمیانه و ایران باز شد.
  • البته در سال های جنگ به دلیل تامین نشدن موتور پیکان، این خودرو با موتور پژو 504 به نام پیکاژو تولید شد.
  • قشر متوسطی که توانایی خرید خودروهای گران‌قیمت و لوکس واردتی آلمان و امریکا را نداشتند.
  • تویوتا از خودروی برقی سفارشی APM برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو استفاده می‌کند.

افراد عادی و غیرمتخصص قادر به تشخیص تمام این موارد نیستند و نمی‌توانند قیمت خودرو وانت پیکان را به‌درستی تعیین کنند، درنتیجه ممکن است دچار عواقب جبران‌ناپذیری شوند. همراه مکانیک تلاش کرده تا با ارائه قیمت روز وانت پیکان، به شفافیت بازار کمک کند، پس همیشه می‌توانید برای مشاهده قیمت پیکان وانت به سایت همراه مکانیک مراجعه کنید. در واقع‌ بانی این تغییر شرکت خودروسازی کارکرایسلر مالک شرکت تابلوت بود.

قیمت پیکان وانت باتوجه به معاملات واقعی روزانه انجام شده در بازار مشخص می‌شود. باتری های کره ای معمولا دارای عمر طولانی تر و کیفیت بهتری هستند اما قیمت بالایی دارند. باطری های ایرانی در مقایسه با باطری های کره ای دوام کمتری دارند اما ارزان قیمت هستند. از هر دو نوع باتری می توان برای پیکان استفاده کرد و انتخاب شما بستگی خواهد داشت به بودجه و یا کیفیتی که انتظار دارید. فضایی که در هر خودرو برای باطری در نظر گرفته شده است متفاوت است و همین امر باعث می شود باتری خودروها از نظر ابعاد نیز با هم تفاوت هایی داشته باشد. در خودروی پیکان باتری باید دارای ارتفاعی 30 سانتی متری، طول 23 سانتی متر و دارای عرض 18 سانتی متری باشد.

راهکارهای انتخاب بهترین کلمه عبور

این خودرو مخصوص افرادی بود که در محیط‌های صنعتی و کارخانه‌ها کار می‌کردند. قیمت مناسب این خودرو یکی از دلایل جذب خریداران و مشتریان به سمت آن بود. هر چند آمار دقیقی از تولید پیکان، قبل از انقلاب اسلامی در دست نیست، اما با حمایت دولت، خیلی زود همه‌گیر شد و جای خود را در خیابان‌ها و جاده‌های کشور محکم کرد. هویدا چند ماه قبل از انقلاب بهمن 57 در ایران به دستور محمد رضا پهلوی و تحت فشار اقتصادی مردم که به اوج خود رسیده بود، بازداشت و زندانی شد.

آشنایی با تاریخچه پیکان، خودروی محبوب ایرانیان

کارخانه ایران ناسیو نال موتور، جعبه‌دنده و شاسی از اروپا وارد می‌کرد و اتاق اتوبوس هم که در داخل ایران تولید می‌شد. استقبال ایرانیان از پیکان سبب شد در اوایل دهه ۱۳۵۰ مدل جوانان نیز که دارای حجم موتور ۱۸۰۰ سی سی، قدرت موتور بیشتر و دو کاربراتور بود به خط تولید پیکان اضافه شود . ۲۳ اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۶ بود که پهلوی دوم خط تولید پیکان را افتتاح کرد و این خودرو به صورت رسمی وارد سبد محصولات تولیدی ایران ناسیونال شد. دولت در آن زمان عزم بسیار جدی داشت تا خودروی سواری تولید کند. برای همین با کمپانی‌های خارجی که می‌توانستند این کار را انجام دهند، وارد مذاکره شد. همان سال‌ها قراردادی با شرکت روتس بسته شد تا به واسطه آن خودرویی به نام «پیکان» در ایران تولید شود.

پیکان قبل از ورود به ایران،‌ ۱۲ سال در انگستان تولید می‌شد که مدت زمان طولانی محسوب ‌می‌شود. خودروسازی روتس که بعدها تبدیل به کرایسلر اروپا شد و روتس ارو یا پیکان را تولید می‌کرد، بودجه زیادی برای طراحی و تولید پلتفرم جدید نداشت و سعی می‌کرد با تغییراتی روی ظاهر و مشخصات فنی روتس ارو و ارائه فیس‌لیفت‌های جدید، خریداران را به خود جذب کند. تزئینات داخلی؛ محبوبترین تزئینات داخلی پیکان تزئینات طرح چوب آن بود که در اوایل تولید آن در ایران عرضه شد.

به گزارش سایت تفریحی پارس ناز به نقل از تالاب از سال 1346 پیکان با دو مدل دولوکس و کارلوکس به بازار عرضه شد و در این سال وانت پیکان و تاکسی پیکان هم به آن اضافه شد و پیکان اتوماتیک نیز در سال 1349 به تولیدات افزوده شد. در سال 1350 و 1351 شش مدل پیکان تولید می‌شد که عبارت بود از دولوکس، وانت، کار، جوانان، تاکسی و اتوماتیک،تولید این خودرو در سال 1383 به اتمام رسید. بزرگترین خودروساز ایران در اواخر دهه 70 و در حالی که هنوز پیکان را تولید می کرد،پروژه طراحی و تولید مدل جدید این محصول محبوب ایرانی ها را کلید زد. پروژه موردنظر «X11» نام داشت و قرار بود طی آن خودرویی جدید روی پلت فرم پیکان ساخته شود، خودرویی که در عین داشتن قیمتی مناسب، از امکاناتی به روز هم بهره ببرد. مدل های مختلفی که تاکنون ساخته شده است از جمله پیکان وانت ، دولوکس ، اتوماتیک ، پیکان سپر جوشن ، جوانان ، کارلوکس ، 1600 ، کار ، پیکان استیشن ، و از جمله مدل های جدیدتر ساخته شده شامل خودروی پیکان تاکسی و پیکان پژویی می باشد.

یکسری از تغییرات دیگر که مربوط به طرح پیش نمونه بود نیز در سال‌های بعد در پیکان‌ها اجرا شد. در روز ۲۵ اردیبهشت سال ۱۳۸۴ پس از گذشت ۳۸ سال و تولید دو میلیون و ۲۹۵ هزار دستگاه، تولید پیکان متوقف شد و آخرین پیکان تولیدی به موزه فرستاد شد. پس از آن تلاش‌های فراوانی برای ایجاد یک خودروی جایگزین برای این خودرو انجام شد. ایران خودرو (با نام پیشین ایران ناسیونال) به تولید پیکان تا سال ۱۳۵۷ ادامه داد. پس از انقلاب ۱۳۵۷، تولید پیکان کاهش یافت تا جایی که در اواخر دهه ۱۳۶۰ به مرز توقف تولید رسید. با این حال با تولید قطعات در داخل کشور حیات پیکان تا سال ۱۳۸۴ ادامه پیدا کرد و وانت پیکان تا سال ۱۳۹۳ تولید شد و تیراژ این خودرو در زمان توقف تولید به بیش از ۲ میلیون دستگاه رسید.

آشنایی با پیکان جدید ایران خودرو + عکس

طهماسبی طی یکی از اظهارنظرهایش در این مورد، تاکید می کند که وزارت صنایع امکانات مناسب و وام خوبی را برای طراحی و تولید پیکان جدید در نظر گرفته است. بدون تردید برگ برنده ایران خودرویی ها در پروژه پیکان جدید، قیمت آن بود، چه آنکه این خودرو قرار بود قیمتی بین هشت تا 14 میلیون تومان داشته باشد. استقبال ایرانیان از پیکان سبب شد در اوایل دهه ۱۳۵۰ مدل جوانان نیز که دارای حجم موتور مشابه، اما قدرت موتور بیشتر با سرسیلندر آلومینیومی بود به خط تولید پیکان اضافه شود.

  • چراغ دنده عقب این مدل از چراغ‌های ترمز و خطر و راهنما جدا بود.
  • یکی از محبوب‌ترین تولیدات کارخانه کارخانه ایران‌خودرو یا همان ایران ناسیونال سابق تولید پیکان جوانان به‌ویژه با رنگ قرمز در اوایل دهه پنجاه بود.
  • البته این نوستالژِی صنعتی ایران به غیر از ایران در استرالیا و نیوزلند و انگلستان نیز عاشقان سینه چاک زیادی داشته است.
  • این مدل پیکان به خاطر دارا بودن موتور پژو ۵۰۴ بر روی اتاق سبک پیکان از قدرت و شتاب کم‌نظیری برخوردار بود.

اما دولت با سرهم کردن قطعاتی که در انبار ایران خودرو از مدل‌های قبل باقی‌مانده بود این خودرو را ساخت. طراحی این خودرو تا پایان سال 1380 به طول انجامید، این پیکان جدید مراکز تحقیقاتی و نظام‌های مهندسی را شکل داد. اما سرانجام این پیکان جدید تبدیل به خودرویی با نام “سمند” شد. هزیه طراحی سرسام‌آور این خودرو که حدود 500 میلیون دلار بود و هم‌چنین قطعات گران قیمت این خودرو سبب شد طرح پیکان جدید شکست بخورد. پس از این اتفاق تولید پیکان به دلیل فشار افکار عمومی و به دلیل آلودگی و مصرف سوخت بالا متوقف شد. در سال ۱۳۷۲ تصاویری از پیش نمونه تغییر چهره پیکان توسط ایران خودرو منتشرشد.

خودرو صفر روز و کارکرده

خودروی پیکان یکی از خودروهای پرطرفدار در بین ماشین های قدیمی است که امروزه نیز طرفداران خاص خود را دارد و با وجود توقف تولید آن همچنان در خیابان های هر شهری می توان تعدادی زیادی پیکان در حال تردد را مشاهده کرد. با توجه به اینکه تولید این خودرودر سال 84 متوقف شده است، شاید برای صاحبان این خودرو سوال باشد که اگر باتری این خودرو دچار خرابی شود از چه نوع باتری جایگزینی باید استفاده کنند؟! برای تعویض یا جایگزینی باتری پیکان باید ابتدا تفاوت های آن با سایر باتری ها و همچنین مشخصات فنی باتری را بدانیم. شاید یکی از نخستین نمونه خودروهای کوچکی که همه اهل خانواده می‌توانست دور هم جمع کند پیکان استیشن بود. خودرویی در طول یک قرن صنعت خودروسازی در ایران حسابی مورد توجه خانواده‌های پر جمعیت دهه ۴۰ و ۵۰ قرار گرفت. پیکان استیشن در دوران تولید قیمتی کمتر از پیکان جوانان داشت.

پیکان‌سواران نامدار[ویرایش]

آینه بغل پلاستیکی، سپرهای جلو و عقب بلندتر، قالپاق‌های تغییر شکل یافته، افزودن یک باله کوچک روی در صندوق عقب و … این خودرو را نسبت به پیکان معمولی متمایز می‌کرد. اما پس از یک سال فقط سپرها و قالپاق‌های مدل پرتوتایپ (آن‌هم با طرحی متفاوت نسبت به پیش نمونه) روی پیکان قرار گرفتند که باعث تولید مدل سپر جوشن شد. سپر جوشن به واسطه ناهماهنگ بودن شکل سپر با بدنه خودرو زیاد موفق عمل نکرد و نهایتاً تولید آن به دلیل فروش پایین در سال ۱۳۷۸ متوقف شد.

معرفی جدیدترین برنامه‌ها و بازی‌های سرگرمی اندروید

این پیکان‌ها در واقع نخستین نمونه ماشین‌های ایرانی دنده اتوماتیک بودند که به دلیل گرانی مشتری چندانی نداشتند. این خودرو در طراحی خارجی با دولوکس یکی بود و در داخل نیز از یکی از زیباترین داشبوردها بین تیپ‌های مختلف پیکان بود. داشبورد چوبی و فرمان سه شاخه فلزی و دسته‌ دنده اتوماتیک از اصلی‌ترین تفاوت‌ها بود. پراید صبا- ازاواسط سال ۱۹۸۷ شرکت فورد لیسانس تولید خودروی فورد فستیوا را به شرکت کیا موتورز کره جنوبی نیز اهدا کرد و این خودرو با نام پراید در این کشور تولید شد.

FGI اولین مکان نوا اسکوشیا را هفته آینده افتتاح می کند

صنایع فورت گری (FGI) اولین شعبه و مرکز توزیع محصولات خود را در دارتموث، NS، در 15 آوریل افتتاح خواهد کرد.

واقع در خیابان هیگنی 320، 35000 فوت مربع. بر اساس این خبر، تسهیلات اولین گام این شرکت در جهت خدمت به بازار رو به رشد خودروهای تجاری در آتلانتیک کانادا است.

FGI Dartmouth در دارتموث، NS
(ع،: FGI Dartmouth)

“موقعیت استراتژیک شعبه دارتموث ما، پشتیب، یکپارچه را برای همه مشتریان ارزشمند ما در منطقه تضمین می کند. FGI مشتاق است که با همان تعهد به برتری که بیش از 100 سال ما را تعریف کرده به بازار اقیانوس اطلس کانادا خدمت کند.» این شرکت اعلام کرد.



منبع: https://www.trucknews.com/transportation/fgi-to-open-first-nova-scotia-location-next-week/1003184211/

روندهای حمل و نقل اقتصادی: قیمت سوخت در شرایط حمل و نقل جابجا می شود

این هفته نسبتاً سبکی برای اخبار اقتصادی بود، اما شاخص شرایط حمل و نقل FTR منع، کننده درد ناشی از افزایش هزینه سوخت برای کامیون داران در ماه فوریه بود.

نرخ‌های بازار نقطه‌ای نیز اندکی کاهش یافت و برخی از دستاوردهای اخیر خود را از دست داد.

افزایش قیمت سوخت شرایط حمل و نقل را تحت تاثیر قرار می دهد

بر اساس شاخص شرایط حمل و نقل FTR، شرایط حمل و نقل در ماه فوریه بدتر شد و از -1.41 در ژانویه به -5.31 کاهش یافت.

شرایط کاهشی بیشتر به دلیل افزایش شدید قیمت سوخت بود. افزایش قیمت سوخت در پروژه‌های FTR در کوتاه‌مدت به‌،وان یک مشکل برای شاخص باقی خواهد ماند، اما همچنین احساس می‌کند که پویایی کلی حمل‌ونقل به تدریج در طول سال بهبود خواهد یافت.

Avery Vise، معاون حمل‌ونقل با FTR گفت: «ما پیش‌بینی می‌کنیم که شرایط بازار برای شرکت‌های حمل‌ونقل که توسط TCI اندازه‌گیری می‌شود، منفی باقی بماند، اما تا سه ماهه سوم به طور پیوسته بهبود یابد.

شرکت های حمل و نقل باید شرایط مطلوب تری را در سه ماهه چهارم و در سال 2025 ببینند، اگرچه خطرات برای بهبود هنوز قابل توجه است. بخش صنعت نشانه‌هایی از بهبود را نشان می‌دهد و مصرف نیز پایدار بوده است. با این حال، تورم و نرخ بهره همچنان نگران کننده است. بزرگترین مشکل عدم تعادل بین ظرفیت و تقاضا است که همچنان استفاده را کاهش می دهد. قیمت گازوئیل یک کارت وحشی است زیرا تشدید تنش ممکن است فعالیت های بیشتری را که از نظر مالی با مشکل مواجه هستند را از بین ببرد.

نمودار نرخ های بازار نقدی

نرخ های بازار نقطه ای برخی از دستاوردهای اخیر را کاهش می دهد

Truckstop و FTR کاهش نرخ های بازار نقدی را برای هفته منتهی به 5 آوریل گزارش ،د که به دلیل ضرر در بخش های ون خشک و یخچال بود. نرخ ون خشک بیشترین کاهش خود را در شش هفته گذشته داشته است، در حالی که نرخ داوران بیشترین کاهش خود را در هشت هفته گذشته داشته است.

بارگذاری پست ها نیز نسبت به هفته قبل کاهش یافته است، اما قوی ترین مقایسه سال به سال خود را در بیش از دو سال گذشته نشان می دهد. شاخص تقاضای بازار در واقع به 76.4 بهبود یافته است، به لطف کاهش ارسال کامیون.



منبع: https://www.trucknews.com/business-management/economic-trucking-trends-fuel-prices-eat-into-trucking-conditions/1003184208/